Co z dietą podczas wyjazdu na urlop?


Co z dietą podczas wyjazdu na urlop, wakacje? W tym czasie moi pacjenci coraz częściej zadają mi to pytanie. W 90 % przypadków stosowanie jadłospisu od deski do deski na wakacjach się po prostu nie uda i nie powinno się udać. Dlaczego? Dlatego, że wyjazd na wakacje jest po to abyśmy m.in. zwiedzali, odpoczęli i próbowali nowych regionalnych potraw. Dobrze, ale przecież przed wyjazdem zdecydowaliśmy się coś zmienić, pracujemy na to dzień za dniem i jak to pogodzić z wyczekiwaną swobodą urlopu?

 

Jako dietetyk, mam na to kilka przydatnych rad, ale najpierw musimy postawić sobie sprawę jasno.

Bycie na diecie to tylko wstęp do stosowania zasad zdrowego odżywiania na co dzień. Stosowanie ich idzie w parze z każdym aspektem życia, zwłaszcza podczas urlopu.

Czas na konkret.

  • Najważniejsze to regularność. Staraj się mimo przeciwności jeść regularnie.
  • Nie omijaj śniadań. Śniadanie daje energię na dobry start, a podczas zwiedzania jest to niezwykle ważne.
  • Bierz zawsze ze sobą dużą butelkę wody.
  • Spożywaj jak najwięcej warzyw i owoców, szczególnie charakterystycznych dla danego miejsca.
  • Staraj się nie podjadać między posiłkami.
  • Ogranicz alkohol.
  • Nie spożywaj słodkich napojów gazowanych.
  • Nie jedz na „zapas”
  • Unikaj sosów na bazie majonezów
  • Zamiast mięs smażonych w panierce wybieraj grillowane, gotowane, duszone lub pieczone.
  • Nie spożywaj żywności typu fast food.
  • Dobrym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w suchy prowiant jak wartościowe musli, płatki owsiane, batoniki „dobra kaloria”, mix orzechów.
  • Jeśli jedziesz na wakacje z popularną opcją all inclusive to staraj się z dystansem podejść do ogromu szwedzkiego stołu. Nałóż sobie jedzenie kierując się powyższymi zasadami. Niech połowę talerza zajmują warzywa. Jedz powoli, abyś mógł uświadomić sobie, kiedy nadeszła sytość.

Życzę Wam udanych wakacji 🙂

Dodaj komentarz