Jak zmienić nawyki żywieniowe w nowym roku?

Nowy rok, nowe postanowienia. Najczęściej dotyczą one właśnie żywienia bądź „zrzucenia kilku zbędnych kilogramów”. Postanowiłam podzielić się z Wami tym jak skutecznie można zmienić swoje nawyki żywieniowe i osiągnąć to, o czym się marzy.

Przede wszystkim, musimy uświadomić sobie, gdzie robimy błąd. Wśród swoich pacjentów przeanalizowałam dziesiątki nawyków żywieniowych i zauważyłam, że niektóre z błędów pojawiają się u wielu osób. Najczęstsze błędy żywieniowe jakie zauważyłam to:

  • nieregularne spożywanie posiłków (tzw. grzech ciężki 🙂 )
  • jedzenie zbyt dużej ilości przetworzonej żywności (chipsy, słodycze, słodkie bułki)
  • zbyt małe spożycie warzyw
  • wypijanie bardzo małej ilości wody
  • zbyt częste jedzenie „na mieście”
  • brak aktywności fizycznej

Jeśli któreś w powyższych przewinień dotyczy Ciebie, to wiedz, że jest na to ratunek! Najważniejsze w zmianie złych nawyków to pozytywne myślenie. Postarajcie się myśleć o tym, że chcecie zmienić coś w swoim życiu dla Was samych, dla Waszego dobra, zdrowia. Dobre nastawienie to podstawa. Pomoże Ci dietetyk kliniczny. A teraz jak konkretnie zabrać się za te zmiany?

  • Wygospodaruj sobie 10 minut dziennie na przejrzeniu swoich zapasów w lodówce, zrobienia listy zakupów i zaplanowania tego, co będziesz jadł następnego dnia
  • Nie masz czasu na ciągłe gotowanie? Gotuj obiady na dwa dni, zrób podwójną porcję sałatki, jedną porcję zjesz na kolację , drugą- następnego dnia na drugie śniadanie
  • Spożywaj posiłki co 3-4 godziny, jeśli trzeba nastaw budzik, aby przypomniał Ci on o jedzeniu
  • Wprowadź zasadę: im bardziej kolorowe danie, tym lepiej (dodawaj jak najwięcej równych warzywa: cukinia,pomidor, sałata, papryka czerwona, żółta, ogórek)
  • Bierz ze sobą 1,5 litrową butelkę wody i ustaw sobie budzik co 20 minut aby wypić parę łyków ( po paru dniach będziesz to robić automatycznie a Twoje ciało Ci za to podziękuje)
  • Jeśli już jesz na mieście, nie wybieraj fast foodów ani produktów smażonych
  • 2 razy w tygodniu idź na szybki spacer z mężem/ żoną/ koleżanką/ kolegą np. nad naszym pięknym Jeziorakiem w Iławie 🙂

Wystarczy wprowadzić te parę zmian, a po kilku dniach już zobaczy się efekty swojej pracy. Tak właśnie można zacząć przygodę ze zdrowszym trybem życia. Uwierzcie mi – można, jestem dietetykiem klinicznym a moi pacjenci są na to najlepszym przykładem.

Dodaj komentarz